آنـــــــا یـــــــوردوم تــــبریــــــز(عبداله رضوی)

آنـــــــا یـــــــوردوم تــــبریــــــز(عبداله رضوی)
مجالی برای...
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آنا یوردوم و آدرس tabrizli.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

توجه:  این نقد و کامنت ها برگرفته از سایت  http://www.moviemag.ir  می باشد

 

نقد و بررسی فیلم هیس! دخترها فریاد نمی زنند

 

 

داستان فیلم :1

دختری در بچگی مورد اذیت و آزار قرار میگیرد و به حدی از این اتفاق دچار وحشت و ترس می شود که حتی در بزرگسالی نیز این ترس و خاطره بد در ذهنش باقی می ماند. حالا شیرین که دختر بزرگی شده و دوبار هم تا آستانه ازدواج رفته، فاجعه ای به بار می آورد که ریشه در ترس او در اتفاقات دوران کودکی اش دارد و...

 کارگردان :

پوران درخشنده : وی متولد ۷ فروردین ۱۳۳۰در کرمانشاه می باشد. درخشنده در سال 1354 در سازمان صدا و سیما مشغول به کار شد و سالها در این سازمان فعالیت کرد. وی در این مدت آثار مستند زیادی را تهیه و تولید کرد اما اولین ساخته بلند سینمایی اش به نام « رابطه » را در سال 1364 روانه سینما کرد و نام خود را به عنوان اولین فیلمساز زن ایرانِ پس از انقلاب مطرح کرد. فیلم بعدی او باعث شهرت و اعتبار وی شد. « پرنده کوچک خوشبختی » فیلمی درباره معضلات فرد معلولی بود که با یادآوری خاطرات گذشته دچار تشنج می شد. درخشنده در سالهای بعد، آثار اجتماعی دیگری نظیر « شمعی در باد » ، « بچه‌های ابدی » ، « رویای خیس » را روانه سینما کند که بازخورد نسبتاً قابل قبولی در جامعه هنری کشور داشت.

درباره فیلم :

« هیس ... » فیلمنامه ای تا حدودی ساختارشکنانه دارد که موضوعی حساس در جامعه ایران را به تصویر کشیده و آن ، سوء استفاده2 جنسی و اذیت و آزار کودکان است. این سوژه مسلماً تا به امروز کمتر مجالی بر خودنمایی و روایت در سینمای ایران یافته و با توجه به حساسیت زا بودن آن، کمتر فیلمسازی این جرات را به خود می داد تا به سراغ آن برود. اما پوران درخشنده با همان قاطعیت همیشگی تصمیم به ساخت این اثر گرفت و حالا « هیس » روانه سینماها شده است.

خوشبختانه « هیس.. » سوژه ای دارد که به اندازه کافی پتانسیل این را دارد که بتواند تماشاگر سینما را در داستانش غرق کند و باید گفت که موفق به انجام اینکار هم می شود. اما مشکل اینجاست که به راحتی قابل تشخیص است که پوران درخشنده توانایی کنترل داستان و مدیریت بر آن را نداشته است. داستان در « هیس ... » به صورت شلخته و ناهماهنگ روایت می شود. با اینحال این شلختگی و شتابزدگی در روایت داستان، در نیمه ابتدایی فیلم خودش را نشان نمی دهد و به اصطلاح ، کارگردان موفق می شود در پسِ سوژه جذاب داستانش، با به تصویر کشیدن فلشبک ها و تعریف رویدادهای رخ داده برای شیرین، تا حدود زیادی با ذهن تماشاگر بازی کند.

اما در نیمه دوم فیلم، این شلختگی و ناهماهنگی بطور واضح به جلوی تصویر می آیند و کنترل فیلم بطور کامل از دست کارگردان خارج می شود. درخشنده در اثر قبلی اش به نام « خواب های دنباله دار » تا حدودی توانسته بود یک قصه کامل را از ابتدا تا انتها با لغزندگی زیاد، روایت کند. اما وی در « هیس ... » علی رغم اینکه قصد دارد قصه ای برای تماشاگر روایت کند و در واقع، اصلاً « هیس ... » اثری متعلق به سینمای قصه گوست، اما باز هم عادات شخصی شخصِ کارگردان که سخنرانی در جهت تضییع حقوق جامعه زنان است را در فیلم بکار می بندد که این مسئله نه تنها هیچ تاثیری بر مخاطب نمی گذارد، بلکه باعث سردرگمی وی هم می شود.

درخشنده در اواخر فیلم که در دادگاه می گذرد، تریبون را از فیلمنامه نصفه و نیمه فیلمش میگیرد و شروع به سخنرانی درباره زنان و معضلاتشان 3می کند که اصلاً قابل قبول نیست. در اینکه « هیس ..» اثری متعلق به سینمای اجتماعی است و اتفاقاً نیاز به بررسی موضوع " اذیت و آزار " در قالب داستان وجود دارد شکی نیست، اما اینکه درخشنده بی توجه به داستان، متنی را آماده کرده و تصمیم میگیرد در یک سوم پایانی فیلم آن را نطق کند، اتفاق ناخوشایندی است که ضربه بزرگی به « هیس...» وارد کرده است.

نکته عجیب این هست که این حجم از شعارزدگی و فریاد های کَر کننده فیلمساز، جز با سر دادن مونولوگ هایی روانشناسی و اینکه « اگر این نمی شد، آن می شد ! » ، نکته تازه ای برای مخاطب ندارد. شاید درخشنده خواسته که با سر دادن این شعارها ، تلنگری به مخاطب زده شده و او را به خود بیاورد اما بهتر می بود که چنین شعاری از فیلم دور می شد و بجایش داستان نصفه و نیمه فیلم با انسجام بیشتری روایت می شد تا این سوژه در ذهن تماشاگر ماندگار شود.

از طرف دیگر درخشنده به جای پرداختن به داستان اصلی اش ، چندین شخصیت منفی با حضور مجموعه ای از بازیگر مشهور سینما و تلویوزیون را در نقشهای کاملاً زائد و فرعی به کار گرفته که سبب پرت شدن حواس تماشاگر از داستان اصلی شده است. اینکه شما در جریان تماشای یک اثر سینمایی، هر چند دقیقه یکبار بازیگر مشهوری را ببینید که در تصویر ظاهر شده و خب، به جهت اینکه وی مشهور است، نیاز هست تا فرصتی برای حضور او و استفاده از صدا و تصویر از آن انجام شود، اتفاق خوشایندی نیست و باید گفت که علناً « هیس... » به کافه ای برای عبور و مرور بازیگران مشهور سینمای ایران تبدیل شده که حتی به بازیگری مانند " ستاره اسکندی " نیز می توان عنوان « سیاهی لشگر » را هم اطلاق کرد .

یکی از نکات عجیب درباره پوران درخشنده برای اثبات حقانیت شیرین به این شکل بوده که در یکی از سکانس های فیلم، حاج منزلتی از بازپرس می پرسد :« تو خودت دختر داری، اگه جای من بودی چیکار میکردی؟! » و بازپرس هم که اصولاً باید قانون مدارترین فرد در آن جمع باشد، سرش را پائین می اندازد و به فکر فرو می رود و در این5 صحنه قانون و قانون مداری به طور کامل جایش را به تصمیمات احساسی می دهد و گویی که کارگردان بیش از آنکه نیاز داشته باشد قانون گرایی در داستاناش جا داشته باشد، اعتقاد به درک کردن و احساس و تصمیم گیری بر پایه آن داشته است.

با اینحال می توان از بازی طناز طباطبایی به عنوان یکی از برگ های برنده فیلم نام برد که خوشبختانه ، بازی او به حدی چشمگیر هست که بتواند مخاطب را به دنبال خود بکشاند. دیگر بازیگران فیلم اما به واقع لایق کلمه اضافی هستند! آنها می آیند و یکی دو دقیقه می مانند و می روند! بی آنکه اصلاً بدانیم چه نیازی به حضور این ستاره های مشهور در « هیس... » بوده است . « هیس ... » از آن دسته فیلمهایی است که نیاز به دو الی سه بازیگر شناخته شده دارد و دیگر نقش ها را می توان به افراد غیرمشهور سپرد تا تمرکز بر روی شخصیت های اصلی باقی بماند اما در این فیلم حتی فردی مانند فرهاد آئیش هم با حضور کوتاه مدتش باعث برهم خوردن تمرکز تماشاگری می شود که حالا تازه با بازیگر مشهور و محبوبش مواجه شده و در حال ارتباط برقرار کردن با جنس بازی وی می باشد اما به یکبار او نیست می شود!

در فیلم یک شخصیت عجیب و غریبی هم به نام امیرعلی وجود دارد که قرار هست عاشقِ شیرینِ قصه ما باشد اما شخصیت وی به شدت متزلزل است. کارگردان در لحظاتی از فیلم ( فلاشبک ) به ما نشان می دهد که وی اتاق را گلباران کرده و کلی حرکت رمانتیک انجام داده است، اما درست در لحظاتی که متوجه حقیقت درباره شیرین می شود، ناگهان تمامی تصاویر او را از بین برده و شروع به خود زنی میکند! اما این پایان کار نیست، در ادامه وی بعد از ملاقات با وکیلِ ، دوباره عاشق او می شود! این حجم از تحول های چند دقیقه ای، اصلا برای فیلمی در حد و اندازه های پوران درخشنده قابل درک نیست.
6
در نهایت باید بگویم که « هیس! دخترها فریاد نمی زنند » اثری ساختار شکن در سینمای ایران محسوب می شود که متاسفانه با حجم زیادی از شعارزدگی ، علناً تبدیل به یک فیلم متوسط شده است که حتی در لحظاتی، سقوط را هم تجربه میکند. شاید اگر حجم شعارزدگی و علاقه فیلمساز به نطق بیانیه های گوناگون و بی ارتباط به داستان در فیلم وجود نداشت، می شد که « هیس ... » را اثری ارزشمند در سینمای قصه گو معرفی کرد اما ضعف های کارگردانی و فیلمنامه ، مانع از اطلاق این عنوان می شود.

در پایان باید بگویم که این یکی از دیالوگ های فیلم هست: « از کی دفاع کنم؟ از یه جسد! ، من مُردم، من تو 8 سالگی مردم چون کسی نبود حرفامو بشنوه... همین خط را بگیرید و تا آخر بروید!



حاشیه :

« هیس! دخترها فریاد نمی زنند » محبوب ترین فیلم از دیدگاه تماشاگران در جشنواره سی و یکم فیلم فجر بود.
8
گفته می شد که این فیلم قرار هست با ممیزی های فراوانی اکران شود که درخشنده سفت و سخت در مقابل این اتفاقات ایستادگی کرد.

هر کدام از بازیگران فیلم و خودِ شخص فیلمساز، در هر مصاحبه ای که درباره فیلم انجام دادند ، بارها از بازی طناز طباطبایی تعریف و تمجید کردند و این در حالی بود که وی اصلاً در لیست نامزدهای سیمرغ بهترین بازیگر نقش اصلی زن هم نبود!

درخشنده در یک مصاحبه گفته بود که : « دست های پشت پرده اجازه ندادند فیلمم در عید نوروز اکران شود ».



منتقد : میثم کریمی

اینمطلب بصورت اختصاصی برای سایت " مووی مگ " به نگارش درآمده و برداشت از آنجز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگیردقانونی می شود.

به جمع طرفداران مووی مگ در فیس بوک بپیوندید

9


نام فیلم : هیس! دخترها فریاد نمی زنند

کارگردان : پوران درخشنده

فیلمنامه: پوران درخشنده

تهیه کننده: پوران درخشنده

مدیر فیلمبرداری: مرتضی پورصمدی

موسیقی متن: کارن همایونفر

بازیگران : مریلا زارعی، جمشید هاشم‌پور، طناز طباطبایی،شهاب حسینی، فرهاد آییش، مائده طهماسبی، شیرین بینا، بابک حمیدیان، مجید مشیری، اسماعیل سلطانیان، هادی مرزبان و مهدی ماهانی با حضور امیر آقایی، حضور افتخاری ستاره اسکندری

 

 

 

 

 

 

 

 

  

نظرات 

 

 

 

 

 
0#82فاطمه.ر1392-08-04 15:10
سلام
خداقوت!
من همه ی پیشنهادات رو خوندم و میخوام ی جمع بندی از همش بکنم:
هیس دخترها فریاد نمیزنند
1. ظاهر شدن بیش از حد بازیگران معروف ذهن مخاطب را از موضوع اصلی منحرف میکرد
2. محدودیت سنی ندارد
3. موضوع اصلی فیلم کودک آزاری و شاید در اصل بی توجهی والدینی است که کودکانشان را به خاطر خودخواهی های خود به کام مشکلات عدیده ای می کشانند.
4. نویسنده، کارگردان و تهیه کنندگی این فیلم به عهده یک زن است به احتمال زیاد اگر یک کارگردان مرد به این موضوع می پرداخت اینقد حاشیه نداشت
5. جرئت و جسارت بازیگرانی همچون آقای حمیدیان برای بازی در چنین نقشی قابل تحسین است
6. گاهی بیش از حد و به طرز اغراق آمیزی رمانتیک و احساساتی می شدمثلا پرکردن فضای خانه با گل، ضرب و شتم متهم توسط بازپرس....
7. صحنه ای که می خواهند شیرین را وارد دادگاه بزرگ کنند و در باز می شود عکس رهبر و امام راحل برداشت سیاسی دارد چون در آن لحظه تمام تمرکز بیننده روی دو عکس است که با باز شدن در پیدا و بعد بسته می شود...این می شود فکر مخاطب که این است جامعه اسلامی روح الله...
8. امید است ساخت فیلم هایی با چنین موضاعاتی ولی قویتر کمک کند به اصلاح باور جامعه کاش مسئله حجاب و بازخورد آن مسئله ی غیرت، معضلات اجتماعی جوان ها در پس خانواده و دوستان با نگاه نویسنده ای قهار و قلم به دست و کارگردانی تیزبین و تاثیرگذار به چشم بیاید مردم ایران خسته شدند از فیلم های طنز تکراری و بی محتوای سینماکه بیش از آنکه طنز باشد از ادب و نزاکت به دور است
هرچند نقایص هم کم نبود و لیکن بر خود لازم میدانم خداقوتی عرض کنم خدمت خانوم پوران درخشنده و تمامی دست اندرکاران این فیلم....
یا علی
بازگو کردن
 
 
 
0#81sara1392-08-03 21:19
با نظر منتقد موافقم.
این فیلم قصه ی خوبی داشت.حیف که یکم شعاری بود...
درکل خوب یود و جای فکر داشت.
بازگو کردن
 
 
 
0#80شهلا1392-08-02 10:31
هههه من این فیلمرو ندیدم ولی به نظر جالبه :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::P:-|
بازگو کردن
 
 
 
+1#79کیمیا1392-08-01 19:12
فیلم هرچند نقاط ضعفی داشت اما ب عنوان اولین قدم عالی بود...امیدوارم فیلمسازای عزیز به این نوع واقعیت های جامعه بیشتر از سوژه های هندی و طنزهای مسخره بها داده و راه باز شده رو ادامه بدن....
بازگو کردن
 
 
 
0#78محسن میلادی1392-08-01 11:01
فیلم هیس یک شاهکار سینمایی بود
خوشحالم که مردم و تماشاگران استقبال کردنند ممنون از درخشنده عزیز
فیلم 110 دقیق در سینما ازادی ساعت 12 شب همه رو میخکوب کرده بود
یک فیلم خوش ساخت با ریتم تند و دلهره
عالی بود مرسی
ای کاش فیلم از لحاظ فروش 20 میلیاردی می شود
بازگو کردن
 
 
 
0#77darya1392-08-01 00:38
من این فیلم رو دیدم و از تمام مرد های روی کره زمین به خصوص هموووووووون بازیگر مد نظر متنفر شدم در حدی که دیگه حاضر به دیدن فیلم های دیگری که ایشون در ان بازی کرده اند نیستم .
ولی خیییییلیییییییی ییییی فیلم پر محتوت ،جذاب و تاثیر گذاری بود.با تشکر از خانم پوران درخشنده :lol::lol::lol::-):-):-):-):D:D:D:D
بازگو کردن
 
 
 
0#76من1392-07-30 16:48
من فیلمو امروز دیدم با نظرات منتقد موافقم خیلی بازیگرسوزونی کرده نکات بیخودم داشت مثلا اینکه زن بازپرس فوت کرده بود یا صحنههای زندان زنان و هم سلولی های دختر.یاحضور چند بازیگر معروف تو نقشهای بی اهمیت که باعث می شدمنتظر باشی اتفاق خاصی در رابطه با اونا بیوفته که نمیافته.وکیلی که تا بحال ندیدیم اینقدر دنبال پرونده باشه که خیلی جاها از عاشق سینه چاک متهم بیشتر خودشو به آب و آتیش می زنه.سوژه خیلی اثرگذاره ولی به نکات مهمی هم نپرداخته مثلاکسی با این تمایلات آدم سالمی نیست نیاز به درمان داره نه اعدام منظورم متجاوز شیرینه.این اختلال شناخته شده است کسی به گذشته اون آدم نپرداخت.گفته شد متاهله ولی بچه نداره.فیلمهای امروز دنیا از شخصیت پردازی سیاه و سفید در اومدن.از درخشنده که فیلم اجتماعی می سازه بعیده.در کل فیلم اثرگذاری بود بخصوص اوایلش
بازگو کردن
 
 
 
+4#75فاطمه1392-07-26 16:52
در جواب آقایی که گفتن زندگی توی ایران برای خانوم بسیار آسون و دور از خطره...اقای محترم ، من و همه ی دخترا و خانومای ساکن در ایران هیچ جور احساس امنیتی نداریم وقتی حتی توی شلوغ ترین خیابونای شهرمون و حتی در کنار پدر و همسرمون راه میریم...لازمه از امنیت مترو و نمایشگاه کتاب براتون بگم؟خیلی واضحه که سرعت تجاوز توی ایران به ثانیه کشیده شده...
واقعا استنباط شما از ازادی و آسایش و امنیت اینه؟
مردهای سرزمین من برای همه ی زنها تنها یه خطر محسوب میشن و بس...
به امید روزی که وقتی توی کوچه ای تنها هستی و پسری داره از مقابلت میاد،اون سرشو بندازه پایین و با فاصله ی اطمینان بخشی از کنارت عبور کنه جای اینکه بگه "ای جوووووون" و امثال این حرفا...
بازگو کردن
 
 
 
+3#74نسیم1392-07-25 10:37
دیشب این فیلم رو دیدم.نمیدونستم از دنیای دخارنه خودم که پر است از ظلمها متنفر بشم یا از وجود مردها که بیشتر از هر چیزی توی زندگی از هوسشون تبعیت میکنن؟هرچند که دیالوگ خانم مریلا زارعی توی دادگاه مورد نقد هست ولی جدای از درستی یا غلط بودن این بخش از فیلمنامه یه سوال فوق العاده مهم که جوابی هم براش وجود نداره همین اشت که قاتل آبرو و احساس و اعتماد مردم را توی کدوم دادگاه باید محاکمه کرد؟ضمن اینکه دختری که یکبار بهش تجاوز شده باشه حالا چه در کودکی و چه در نوجوانی یا جوانی حتی اگر برای یکبار هم این قضیه در موردش فاش بشه از اون به بعد کمتر مردی حاضر میشه که در مورد اون پای عشقش بمونه و حاضر بشه با اون ازدواج کنه.به نظرم عشق امیر علی بعد از فهمیدن ماجرا بسیار به دور از واقعیت اجتماعی هست.وقتی اوضاع زندگی به سمت شاغل شدن زن و مرد پیش بره شک نکنیم که قربانیان این حیثیت اجتماعی کودکان خواهند بود.این فیلم تجاوز مرد به کودک رو نشون داد حال آنکه زنان بیمار هم زیادند.و چه بسا که زن بیمار جنسی به دلیل اشتغال ما و همسرانمان مسئول مراقبت و نگهداری از فرزند ما بشه و پیامدش کمتر از حضور مرد غریبه نیست.
بازگو کردن
 
 
 
+1#73ارمیتا1392-07-23 22:48
خانم طباطبایی و اقای حمیدیان واقعا سنگ تموم گذاشتن بدون بازی این دو نفر فیلم اصلا جذابیت نداشت واقعا دست مریزاد
بازگو کردن
 
 
 
0#72رضا1392-07-07 19:41
من این فیلمو امروزدیدم.اول ازبازیگرا میگم.بازی خانم مریلا زارعی افتزاح بود.آخه یه زن بیاد وکیل بشه همین میشه دیگه.اگه همه زنهای وکیل اینجوری باشن که دادگاه های ما فیلم هندی میشه که!!!!!......اح تمالا اینم سلیقه کارگردان بوده که اینجوری بشه ،بازی شهاب حسینی که بد نبود.آخه قانون مدار باید اول خودش قانون روملاک بر احساسات قرار بده ولی در فیلم چیز دیگه ای میبینیم.فقط بازی خانم طباطبایی عالی بود.ایشون توفیلم های اخیرشون عالی بازی کردن وحقش سیمرغ بود.مابقی بازیگرا که هیچی.....
خانم درخشده ای کاش توبیان این قصه خیلی خوب، خیلی تماشاگررو به حاشیه نمیبرد....
اما فیلم در کل به خاطر بعضی بازیهای خوب وقصه عالی تماشاگررو تا انتها میبره که عامل موفقیت فیلم از نظر خیلیها همین دوعامل بالاست با وجود نقصهای فوق.....
بازگو کردن
 
 
 
-4#71احسان1392-07-05 11:42
فيلمش بد نبود ولي واقعا آخرش مزخرف تموم شد بخصوص موقعي كه وكيله و امير علي به برادر مقتول كه معتاده پيشنهاد ديه رو ميدن اون به جاي پذيرفت تزريق ميكنه و اوردوز ميشه و بازي بابك حميديان كمتر پرداخته ميشه كه كاش بيشتر بها داده ميشد ولي نكات خوبي هم داشت به خصوص زنگ هشداري براي خانواده ها و به قول سميرا كاش محدوديت سني ميگذاشتن چون سينما پر بود از بچه مهدكودكي و ابتدايي تاثير برروحيه بچه ها
بازگو کردن
 
 
 
+1#70ساناز1392-07-05 00:44
نقل کردن emad:
چرا خانوم درخشنده باعث مي شه ما مرد ها از خودمون بدمون بياد؟؟

نه ایننقل کردن emad:
چرا خانوم درخشنده باعث مي شه ما مرد ها از خودمون بدمون بياد؟؟

طور نیست.... چرا اون قسمتی که نشون میداد داماد(عشق شیرین) چقد مرده و عاشقو فراموش کردید؟ ایشون اصلا مردارو زیر سوال نبردن.....خوب یا بد بودن هیج ارتباطی به جنسیت نداره!
بازگو کردن
 
 
 
+1#69سمیرا1392-07-04 19:36
نقل کردن حسین:
فیلم بسیار عالی بود هر چند بعضی از ایراداتی که به فیلم توسط منتقد گرامی گرفته شد کاملا وارد بود. اما ای کاش برای فیلم محدودیت سنی اعلام می شد تا هر خانواده ای که بچه ی کوچک داشت بخصوص دختر کوچک بتونه از تماشای این فیلم توسط بچه ها جلوگیری کنه.

حالا ما رفتیم سینما دیدیم یه مشت بچه از طرف مهدکودک آوردن :|
بازگو کردن
 
 
 
-2#68تدریس1392-07-04 00:16
بلاخره یه نقد درست و حسابی خوندم ممنونم
تقریبا تمام چیزایی که میخواستم بشنوم رو شنیدم...
برام جالب بود به فیلمی با این همه ضعف، میگن عالی !!!
ممنون از نقد جالبتون
بازگو کردن
 
 
 
0#67تدریس1392-07-04 00:09
بلاخره یه نقد درست و حسابی خوندم ممنونم
تقریبا تمام چیزایی که میخواستم بشنوم رو شنیدم...
برام جالب بود به فیلمی با این همه ضعف، میگن عالی !!!
ممنون از نقد جالبتون
بازگو کردن
 
 
 
-1#66الهه1392-07-03 21:57
من این فیلم ندیدم نظری هم ندارم! :lol::lol::lol::lol:
بازگو کردن
 
 
 
+2#65نیکی1392-07-03 15:44
این فیلمو قبل هر چیز باید از دید یه زن ببینین .. اون موقع خیلی چیزارو ادم بهتر درک میکنه و حتی صحنه هایی که شعار به نظر میان میشه حرف دل .. همین که این فیلم رو فرهنگ مردم واسه آبرو داری بیجا تاثیر گزار باشه خودش خیلی قدم بزرگیه و شاید باعث شه صدای خیلی ها دیگه خفه نشه .. مخاطب فیلم به نظرم بیشتر مردم عادین تا منتقدان سینما .
بازگو کردن
 
 
 
+7#64سمانه1392-07-02 13:03
متاسفانه در کشور ایران بیشترین سختگیریها بر دختران اعمال میشه تا به پسرها نتیجه شم در فیلم پوران درخشنده مبینیم واقعا از خانم پوران ممنونم
بازگو کردن
 
 
 
+1#63من1392-06-24 15:09
با سلام
مهم مهم
من نه سیاه نمایی ابرانی ها رو راجع به کشورهای دیگر قبول دارم و نه سیاه نمایی کشورهای دیگر رو راجع به ایران.
بهترین راهکار اینه که بدون هیچ حاشیه و جو زدگی حقیقت جامعه رو نشون بدیم.
کسی نمی تونه احساس گناه یک بچه چه پسر و په دختر رو از آزاری که متحمل شده، درک کنه.
من خودم با فیلمای خانم درخشنده مخالف بودم. می گفتم بیش از حد سیاه نماییه. اما این به نظرم واقعی اومد، با همه ی ضعفاش
بازگو کردن
 
 
 
+3#62فاطي1392-06-20 08:00
ديشب فيلم رو ديدم، به نظرم صدايي بر عليه قانون، سنت، اجتماع و ... بود. شايد ضعيف ولي يك صدا بود. بازي خانم طناز طباطبايي تأثير‌گذار بود بقيه بازي‌هاي خودشان را داشتند و تيپيك و خاص نبود. بازي كودك خردسال كه نقش شيرين را بازي مي‌كرد به نظرم شروع بازي يك هنرپيشه يا يك ستاره است. داستان و موضوع پيوسته نبود. دفاع خانم وكيل تأثير‌گذار نبود به ويژه با چشمان اشك‌آلود!
به خانم درخشنده و تمامي دست‌اندركاران تبريك و خسته نباشيد مي‌گم، اميدوارم با فيلم‌نامه‌ها و كارگرداني‌هاي جديد ما (تماشاگران) را اميدوار به درك هنرمندان به مصايب اجتماع و به ويژه مسئله غامض زنان و دختران كند. باشد كه تنگري براي اصلاح در تمامي موارد قانوني و تربيتي و ... باشد.
بازگو کردن
 
 
 
+2#61پریسا1392-06-19 20:17
من این فیلم رو داستانی دیدم که با واقعیت فاصله داره. در دنیای واقعی شهاب حسینی وجود نداره که دنبال رفع اتهام زنی که بهش تجاوز شده بدو بدو کنه. تو دنیای واقعی احتمال اینکه یه زن بتونه ثابت کنه چه بر سرش اومده خیلی کمه. جز بدنامی و خطرات احتامالی بعدی چیز دیگه ای نداره. ای کاش یکی اینو میگفت که کدوم قانون؟ وقتی تو یه عروسی تجاوز گروهی میشه تو شهرستان و مشکل بدحجابی زنا شناخته میشه؟ فیلم موضوع خوبی برای پرداختن داشت ولی فیلمنامه از واقعیت جامعه فرسنگها فاصله داره. فقط در حد پند های کوچیک که بچه هاتونو دست غریبه نسپرید! چه بسا کسانی که توسط پدر و برادر و عمو و.... بهشون تجاوز میشه. اونا چی؟ تو کدوم دادگاه ایران دختری میتونه از پدرش شکایت کنه؟ حالم از اینهمه شعار بهم خورد
بازگو کردن
 
 
 
0#60مرد جوان1392-06-19 11:14
من نمی دونم چرا همه اینجا دارن داد و هوار میکنن. منتقد اومده گفته فیلم مشکل داره ( از نظر سینمایی ) و راجب سوژه چیز بدی نگفته.
خداییش ما ایرانی ها هیچوقت هیچ درکی در طول تاریخ نداشتیم که حرفها رو دقیقا درک کنیم و بعدش صحبت کنیم!
بازگو کردن
 
 
 
+6#59حسرت1392-06-19 02:19
در جواب آقای حسین:
خیلی جالبه شما میگید هیچ جای دنیا به اندازه ی ایرانی ها به خانم ها بها نمیدن.اینو مطمئن باشید!!!!!!!
لطفا یک دلیل قانع کننده وچند مثال بزنید آقا.حرف که شعاره...
شما که همه ی حرفاتون رو زدید دیگه چرا از خانم ها عذر خواهی کردین!!!!!؟؟؟!!!
بعد هم آقای عزیز شما می خواید منکر این بشید که توی ایران دید ابزاری به خانم ها خیلی خیلی زیاده!!؟!یه مثال براتون میزنم: سراغ یه کار میریم.یه خانم برای استخدام میاد که خیلی ساده ست بی آرایش با مانتو و مقنعه.و یک خانم دیگه با آرایش با لباس.... که صد البته خیلی هم با شرف و تمییز و سالمه. کدوم بهتر قبول میشه؟؟؟؟
اینجا میرسیم به فکر بعضی(توجه کنید بعضی....که البته تعدادشون زیااااااده) از آقایونی که فقط به یک موضوع فکر میکنن و اونوقت راحت در مورد هر خانمی قضاوت میکنن. کار رو به کدوم میدن؟ مطمئن باشید به خانم دومی. ولی متاسفانه یه مدت بعد چون همین خانم دومی جواب رد به خواسته شون میده از کار اخراج میشه و باز میرسیم به اول قصه....یه خرده فکر کنید همینه
این یکی از چند مشکلیه که خانم ها دارند.یکیش خود من با مدرک لیسانسم بیکارم.چرا؟ چرا آقای جسین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟
بازگو کردن
 
 
 
+3#58حسرت1392-06-19 02:03
در جواب نقد آقای کریمی فقط میتونم بگم بهتون یه پیشنهاد میکنم انقدر سطحی به همه چیز نگاه نکنید. و با این نوشته ای که نوشتید کاملا نشون دادید که از واقعیت فیلم آگاهید...منتها چون دلخواهتون نیست دنبال بهانه های سطحی رفتید.
این فیلم از دید روانشناسی داره یک انحراف جنسی که بچه خواهی نام داره رو روایت میکنه.....و البته هیس معروف خانواده ها در برابر دخترانشون.
از خانم درخشنده بابت این شجاعت سپاسگذارم
از بازی بینظیره خانم طباطبایی و آقای حمیدیان کمال تشکر رو دارم.
با آرزوی بهترینها....
بازگو کردن
 
 
 
+2#57....................1392-06-17 21:07
یک اشتباه بزرگ این بود که اعلام نکرده بودند این فیلم به سن خاصی تعلق داره و عزیزانی که بدون تحقیق بچه ها رو به سینما میاوردند پشیمون میشدند
بازگو کردن
 
 
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: فیلم ها و سریال های ایرانی، ،
برچسب‌ها: نقد, بررسی, فیلم, هیس, دخترها, فریاد, نمی زنند,
[ 5 / 8 / 1392 ] [ ] [ عبداله رضوی ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

بهترین ها و مهمترین ها را در این وب بخوانید...
موضوعات وب
امکانات وب